Connect with us

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Τι τρώει ένας διατροφολόγος αντί για γλυκό

«Η γλυκιά γεύση είναι αυτή που προτιμούν οι άνθρωποι από τη στιγμή της γέννησής τους» υποστηρίζει η Christine Gerbstadt, MD, RD, διαιτολόγος και ομιλήτρια στην Αμερικανική Ένωση Διαιτολόγων, δίνοντας έτσι μία πιθανή εξήγηση για την ενίοτε ασταμάτητη επιθυμία μας για γλυκά. Δεν είναι μάλιστα καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι κάθε φορά που δεν νιώθουμε καλά, θα στραφούμε αμέσως σε μία σοκολάτα, ένα κομμάτι κέικ ή μία μηλόπιτα.

Οι υδατάνθρακες ενεργοποιούν την απελευθέρωση της σεροτονίνης, μίας χημικής ουσίας που μας κάνει να αισθανόμαστε πιο καλά. Η ζάχαρη είναι ένας υδατάνθρακας, αλλά τα καλά νέα είναι ότι οι υδατάνθρακες έρχονται και σε άλλες μορφές, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα φρούτα. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε πιο υγιεινές επιλογές όταν θέλουμε οπωσδήποτε κάτι γλυκό.

Υπάρχουν υγιεινές επιλογές που μπορούν να καλύψουν την ανάγκη μας για γλυκό χωρίς να βγούμε από το διατροφικό μας πρόγραμμα.

Παρακάτω θα δείτε κάποια νόστιμα και υγιεινά σνακ που μπορούν να αντικαταστήσουν το γλυκό. Δεν είναι… βόμβες θερμίδων και η γεύση τους μπορεί να ικανοποιήσει την πρόσκαιρη ανάγκη μας για κάτι γλυκό. Μπορούν να αποτελέσουν ιδανική επιλογή για σνακ μέσα στη μέρα!

Διαβάστε ακόμα:   Αρχαία συνταγή: Αφαιρεί το φλέγμα από τους πνεύμονες (και για παιδιά)

Ρολάκια μπανάνας με φυστικοβούτυρο

Υλικά: 1 τορτίγια ολικής αλέσεως, 1 μπανάνα, 1 κουταλιά της σούπας φυστικοβούτυρο.

Εκτέλεση: Απλώνετε το φυστικοβούτυρο στην τορτίγια. Κόβετε τη μπανάνα σε φέτες και προσθέτετε την στην τορτίγια. Τέλος, τυλίγετε προσεκτικά την τορτίγια.

Παγωτό μπανάνα ή φράουλα

Υλικά: 1 μεγάλη μπανάνα ή 1 φλιτζάνι φράουλες, ¼ φλιτζάνι γάλα 1,5% ή γιαούρτι, 2 κουταλιές της σούπας καβουρδισμένα αμύγδαλα, 1 κουταλιά της σούπας τριμμένη κουβερτούρα.

Εκτέλεση: Τοποθετείτε τουλάχιστον 2 ώρες νωρίτερα τη μπανάνα στην κατάψυξη σε φέτες. Τη βγάζετε και την τοποθετείτε σε ένα μπλέντερ μαζί με το γάλα ή το γιαούρτι. Τα χτυπάμε μέχρι να ομογενοποιηθούν και στη συνέχεια τα βάζετε σε μπολ. Από πάνω, πασπαλίζετε την τριμμένη κουβερτούρα και τα αμύγδαλα.

Ζεστή κρέμα με βρώμη

Υλικά για 1 μπολ: 2/3 φλιτζάνι γάλα αμυγδάλου, 3 κουταλιές της σούπας νιφάδες βρώμης, 1 κουταλιά του γλυκού μέλι, 1 κουταλιά του γλυκού κανέλα, 1 κουταλιά της σούπας καβουρδισμένα αμύγδαλα για πασπάλισμα, 1 κουταλιά της σούπας σταφίδες ή αποξηραμένα cranberries.

Εκτέλεση: Ανακατεύετε τη βρώμη, το γάλα και το μέλι και μόλις πάρει βράση, χαμηλώνετε τη φωτιά και την αφήνετε για μερικά λεπτά ακόμη (μέχρι να φουσκώσει η βρώμη). Από πάνω γαρνίρετε με κανέλα, ξηρούς καρπούς, σταφίδες ή cranberries.

Διαβάστε ακόμα:   Εύκολες πατάτες φούρνου σαν τηγανιτές: Το ίδιο τραγανές και νόστιμες, πιο υγιεινές

Στραγγιστό γιαούρτι με ταχίνι

Ρίχνετε μέσα στο multi ένα στραγγιστό γιαούρτι 2% λιπαρά και 1-2 κουταλιές ταχίνι με μέλι ή σοκολάτα και προσθέτετε από πάνω 1 μπισκότο digestive.

Γιαούρτι με ρόδι και ακτινίδιο

Σε 1 μπολ ανακατεύετε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% λιπαρά με ρόδι (3-4 κουταλιές της σούπας), 1 ακτινίδιο, 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι, 1 κουταλιά της σούπας καρύδια χοντροκομμένα και 1 κουταλιά της σούπας μπουκιές βρώμης.

Τρουφάκια

Υλικά (για περίπου 25 τρουφάκια): 6 κουταλιές της σούπας βρώμη, 3 κουταλιές της σούπας ταχίνι, 2 κουταλιές της σούπας μέλι, 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα, 2 κουταλιές της σούπας σουσάμι, 2 κουταλιές της σούπας αμύγδαλα, 2 κουταλιές της σούπας καρύδια, 2 κουταλιές της σούπας cranberries, τρούφα από σοκολάτα υγείας.

Εκτέλεση: Καβουρδίζετε τους ξηρούς καρπούς και αλέθετε ελαφρώς στο μπλέντερ. Προσθέτετε στο μπλέντερ τα cranberries ή κάποιο άλλο αποξηραμένο φρούτο (για παράδειγμα σταφίδες ή σύκα) και αλέθετε λίγο ακόμη. Σ’ ένα μπολ, ανακατεύετε τη βρώμη, το ταχίνι, το μέλι και την κανέλα και στη συνέχεια προσθέτετε και τα υλικά από το μπλέντερ. Αν χρειαστεί, προσθέτετε λίγη βρώμη ακόμη (ώστε να μην κολλάει το μίγμα στα χέρια σας) ή αν τα θέλετε πιο γλυκά, λίγο μέλι ακόμη. Μπορείτε να δοκιμάσετε το μείγμα για να δείτε αν σας αρέσει. Στο τέλος, σχηματίζετε μικρές μπαλίτσες και τις περνάτε από την τρούφα. Τις αφήνετε στο ψυγείο να παγώσουν και τις απολαμβάνετε!

Διαβάστε ακόμα:   Φανταστικό Γλυκό Φερέρο

Cheesecake της στιγμής

Απλώνετε σε 2 cream crackers ή μπισκότα digestive μία κουταλιά της σούπας τυρί κρέμα χαμηλών λιπαρών και 1 κουταλάκι του γλυκού μαρμελάδα φράουλα χωρίς ζάχαρη.

Μους με κακάο και αβοκάντο

Υλικά: 1 μπανάνα πολύ ώριμη, 1 μικρό αβοκάντο πολύ ώριμο, 1 κουταλιά της σούπας κακάο, 1 κουταλιά της σούπας φιστίκια πράσινα, ανάλατα, ψιλοκομμένα.

Εκτέλεση: Χτυπάτε στο μπλέντερ την μπανάνα, το αβοκάντο και το κακάο. Όταν ομογενοποιηθούν τα υλικά, το βάζετε σε 1 μπολ και ρίχνετε από πάνω τα φιστίκια.

Tip: Μπορείτε να πασπαλίσετε την κρέμα με άλλον ξηρό καρπό της αρεσκείας σας.

Καλή απόλαυση!

Πηγη

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

More in ΣΥΝΤΑΓΕΣ

To Top